SET DETOX SHAKLEE

Dah makan supplimen banyak jenis, dah senaman selalu, dah jaga pemakanan harian, tapi masih kecewa dengan hasilnya. Berat badan tak turun-turun, wajah pun banyak cela, selalu penat lesu.
Tandanya kita perlu buat Detox dahulu.
Kenapa perlu buat detoks pula?
Jom terjah kat bawah ni satu persatu


1. Buang toksin dari Badan
Toksin adalah RACUN dalam badan. Toksin ini boleh datang dari pelbagai sumber; pencemaran air dan udara, makanan yang mengandungi sisa racun perosak, bahan pengawet serta bahan kimia dan logam berat. Makanan yang kita ambil mungkin sudah menyerap toksin semasa hidupnya. Jadi badan kitalah yang kena tapis toksin ini.
Pendedahan terlalu lama pada toksin yang gagal dibuang secara semulajadi oleh organ detok badan boleh mengganggu penyerapan nutrisi, menurunkan metabolisme badan, kita jadi mudah stress, hilang fokus, cepat penat, merendahkan sitem imun dan jadi punca penyakit lain.
Toksin yang gagal dibuang oleh organ detox boleh berkumpul di tisu dan sel dalam badan termasuklah di otak.

2. Kurangkan gejalan penyakit kronik
Toksin dari persekitaran boleh membawa pada penyakit kanser, sakit jantung, strok, dan penyakit-pemyakit kronik yang lain.
Mujur badan kita ada sistem detoks semulajadi untuk menapis bahan merbahaya ini.
Namun, akibat dari sentiasa dibebani dengan bahan yang perlu ditapis, makan tak berhenti dan tinggi kolestrol, pencemaran yang semakin teruk, organ detoks menjadi kurang efisyen.

3. Sistem Imun yang semakin LEMAH
Bila sistem imun asyik berkompromi dan tidak kental lagi, kita jadi mudah dijangkiti selsema dan mengganggu kualiti hidup dan produktiviti kerja juga. DETOKS secara berkala dapat bantu menguatkan kembali fungsi sistem imun dan melawan jangkitan penyakit.











4. Turunkan berat badan
Lebihan toksin boleh jadi punca utama badan kita gagal membakar lemak/ kurang efisyen dalam membakar lemak. Risiko penyakit bila berat berlebihan pun menjadi-jadi seperti kencing manis dan tekanan darah tinggi.
DETOKS dengan panduan yang betul adalah cara terbaik membuang lebihan toksin yang tersimpan di sel lemak dan membantu meningkatkan metabolisme kembali.





5. Nampak lebih MUDA
Makanan tak sihat memang buat orang nampak tua pun. Toksin seperti logam berat dan radikal bebas mempengaruhi faktor kelihatan tua, contohnya orang yang hisap rokok atau terdedah pada pencemaran udara. Sel-sel menjadi tidak stabil akibat radikal bebas.
Bila kita buat DETOKS di mana toksin ni berjaya dikeluarkan, badan menjadi lebih mudah menyerap nutrisi seperti antioksida dan vitamin dari sumber makanan dan supplemen.
ANTIOKSIDA inilah yang akan membantu melawan radikal bebas dan oksidasi di dalam badan.

6.  Meningkatkan TENAGA
Selepas detoks, kita akan mendapat kualiti tidur yang lebik baik dan kekuatan mental & fizikal. 
Emosi kita pun dapat diperbaiki 
Lebih senang bangun pagi kerana mendapat tidur yang berkualiti selepas detoks.



7. Kulit Lebih CANTIK & BERSERI
Detoks yang betul, berjaya membuang toksin yang selama ini jadi punca masalah kulit.
Detoks juga membantu meningkatkkan kesihatan kulit, mengurangkan jerawat, menguatkan akar rambut dan kuku dan wajah lebih berseri.


8. MENTAL dan EMOSI yang lebih jelas.
Dengan DETOKS, sistem badan kita lebih stabil di mana mental dan emosi boleh bertindak dengan seiring dan tenang.
Kita lebih fokus, kurang berserabut. Jadi membantu kita buat keputusan yang tepat, analisis yang lebih baik dan melihat dari perspektif berbeza.

9. Mengembalikan keSTABILan sistem badan
Sistem badan kita iaitu penghadaman, saraf dan hormon dicipta untuk bekerja bersama-sama untuk kesihatan optimum. Namun, bila badan banyak toksin yang berlebihan, kita pula asyik memberi makanan yang tidak berkualiti dan tidak DETOKS, maka sistem jadi tidak efisyen dan tidak boleh bekerjasama dengan baik. Dengan DETOKS yang betul, kita membantu sistem penghadaman badan kita kembali pasa asal ( reset ) dan berfungsi dengan lebih baik

Rasanya setiap orang mahu perbaiki semua di atas tu kan? So untuk buat detoks cara Shaklee iaitu detoks menyeluruh, antara vitamin yang kita perlu ambil ialah:-


Alfalfa Complex
Sumber kepada pelbagai nutrien, Alfalfa mempunyai akar sepanjang 6 meter yang masuk ke dalam tanah bagi mencari nutrien dan mineral, manakala daunnya pula mampu mengumpul sejumlah besar klorofil melalui proses fotosintesis. Ia juga mempunyai rangkaian nutrien yang sangat luas, termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoids, mineral serta vitamin.


Herblax
Campuran proprietari yang dipertingkatkan dan ditambah lagi dengan daun sena, di mana secara tradisinya ia digunakan sebagai laksatif semula jadi, Herblax berkebolehan membantu ketidakaturan yang berlaku pada tempoh tertentu. Ia menggalakkan pergerakan usus untuk memperbaiki proses pembuangan semula jadi tubuh.



Peppermint-Ginger Plus
Membekalkan herba semula jadi seperti pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu melegakan serta meredakan sistem penghadaman anda.


DTX Complex
Formulasi unik hasil ekstrak benih milk thistle, cendawan reishi, skizandra cinensis, dandelion, kekunyit, dan articok, DTX Complex adalah tonik yang direka khas bagi memberi sokongan nutrisi untuk hati berfungsi secara sihat dengan cara melindungi serta memastikan kebolehan tubuh manusia berfungsi seperti normal dalam mengekalkan hati yang sihat.



Vivix
Ramuan lazat yang kaya dengan polifenol, iaitu sejenis phytokimia berasaskan dari tumbuhan yang membantu menjaga kepentingan sel anda. Vivix dihasilkan dari campuran botanic Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak ungu. Campuran proprietari kami adalah berasaskan anggur muscadine menggunakan proses ekstrak yang berpaten.

Set Detox Shaklee ini pasti dapat membantu organ-organ detoks anda melakukan proses detoks dengan lebih baik.
Kesannya boleh dapatkan berat ideal, kulit bertambah cantik, risiko pemyakit berkurangan, lebih bertenaga sepanjang hari, kalau ada masalah bau badan tiada, bau mulut pun boleh hilang, menambahkan lagi keyakinan diri.
Pembelian dari saya layak menerima konsultasi lengkap step by step bagaimana untuk consume Set Detox Shaklee ini dan aturan menu cadangan detox untuk hasil optimum.

LOL lotoflove
Mamawawa,
Founder #AuraBiz #ShakleeON dibawah naungan group terbesar di Sabah iaitu #PolluxBiz 
 Massage/Whatsapp: +60198131301
Fb: Ratna Tna
Fb Page: mama wawa locker
Instagram: mamawawa_vits
Pos Laju/GDX - Seluruh Malaysia
Terminal Bas - Seluruh Sabah
COD - Tawau/Kunak/Semporna

Comments

Popular posts from this blog

CARA BUAT BURASAK BUGIS

KETAM MASAK LEMAK CARA BUGIS

PERNAH KE KOTA KINABALU?